Українська правда
Економічна правда
Публікації

86 мільярдів на українську інфраструктуру: що зміниться в країні за рік
07.02.2018 14:55
Керівники головних транспортних відомств країни розповіли про плани на рік: які дороги відремонтують, що зміниться в роботі "Укрзалізниці", "Укрпошти" та портів.

Цьогоріч в інфраструктуру буде залучено рекордне за останні декілька років фінансування — понад 86 млрд гривень.

Левова частка коштів піде на дороги, майже вдвічі менше отримає залізниця, ще скромніші інвестиції будуть спрямовані на розвиток портів та авіації. Найменшими ресурсами розпоряджатиметься "Укрпошта — на неї припадає всього півмільярда гривень.

Куди саме планується витратити кошти на прес-конференції у вівторок  розповідали міністр Володимир Омелян разом з головами Укрзалізниці, Укравтодору, Адміністрації морських портів та Укрпошти.

"Ми спеціально запросили керівництво всіх держпідприємств, щоб вони розповіли про плани на рік, а в кінці ви мали змогу з кожного з нас спитати", — заявив міністр.

Звітувати за "кожну витрачену копійку" Омелян з підлеглими буде аж на початку наступного року, а поки ЕП розповідає, на що саме будуть витрачені 86 млрд гривень коштів платників податків.

Дороги

На фінансування дорожньої галузі у 2018 році заплановано орієнтовно 50 млрд гривень. З них: державний дорожній фонд, який запрацював з 1 січня, отримає 32,6 млрд гривень.

З дорожнього фонду понад 19 млрд буде спрямовано на дороги державного значення, 1,5 млрд на безпеку дорожнього руху, понад 6 млрд на окремі дороги.

Крім того, 2018 року обласні державні адміністрації отримають 11,5 млрд гривень на відновлення доріг.

"Децентралізація це більше прав, але водночас і більше відповідальності для місцевих влад. Цьогоріч ми передаємо понад 11,5 млрд гривень на місця",заявив Омелян.

Міністр також розповів, що запропонує уряду і парламенту прописати механізм повернення цих коштів до Дорожнього фонду, якщо вони не будуть ефективно використані на відновлення автошляхів.

Серед пріоритетів розвиток в Україні маршрутного принципу дорожнього ремонту. Це означає, що ремонтники відновлюватимуть не окремі шматки дороги, а певні ділянки від пункту А до пункту Б.

На 2018 рік заплановані ремонти ділянок наступних доріг:

Залізниця

У 2018 році "Укрзалізниця" направить на капітальне оновлення рекордну суму понад 26 млрд гривень.

Для порівняння: у 2014 році ця сума становила 4,5 млрд гривень, у 2015 році 6,9 млрд гривень, у 2017 році 10,9 млрд грн.

"Отже, інвестиції в цьому році будуть у понад два з половиною рази більшими, ніж у минулому році", — наголосив керівник УЗ Євген Кравцов.

Найбільше коштів, а це 18,4 млрд гривень, планується інвестувати в оновлення рухомого складу.

Так, у 2018 році заплановано придбати 60 пасажирських вагонів, 2 секції електропоїздів, модернізувати 226 пасажирських вагонів та 100 секцій електропоїздів як власними силами, так і за допомогою інших підприємств.

"Якщо брати до уваги результати минулого року та плани 2018 року, то на кінець цього року оновимо 1/6 парку пасажирських вагонів", прогнозує Кравцов.

Щодо оновлення парку вантажних вагонів, то УЗ планує на власних потужностях побудувати 3,5 тис. піввагонів та за допомогою залучених коштів, у тому числі кредиту ЄБРР, придбати 3,5-4 тис. нових вантажних вагонів.

Таким чином парк нових вагонів повинен сягнути 7-8 тисяч, або третину від загального парку піввагонів Укрзалізниці.

Крім того, компанія цьогоріч розпочинає інфраструктурні проекти загальною вартістю понад 10 млрд гривень.

Серед них масштабний проект електрифікації напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка, що стосується виходу до Миколаївського порту та є стратегічними для аграрної галузі. Проект електрифікації напрямку Потоки – Золотнишине важливий для покращення операцій у металургійному та рудному комплексі України.

"Електрифікація напрямку Ковель – Ізов – Держкордон – вихід українських вантажів до європейських ринків. Сьогодні це є вузьким місцем на нашій транспортній мапі", наголосив Кравцов.

Ще одна гарна новина будівництво Бескидського тунелю найбільшого інфраструктурного проекту останнього десятиліття повинно завершитися вже 25 травня цього року.

Перший етап будівництва тунелюпроходку верхнього уступу було завершено в січні 2016 року.

Для України об'єкт має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 60% транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи.

Порти

Адміністрація морських портів України на 2018 рік запланувала загальний обсяг капітальних інвестицій у галузь на рівні 4,3 млрд гривень, тоді як у 2017 році ця цифра становила 1,8 млрд гривень, а 2016 року — 650 млн гривень.

"Ми можемо намітити на 2018 рік такий амбіційний план, що у всіх портах України ми будемо здійснювати поглиблювальні роботи або своїми зусиллями, або залучаючи контрагентів", сказав керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Так, протягом нинішнього року у всіх портах проводитимуться поглиблювальні роботи загальним обсягом 11 млн куб. метрів.

За словами Омеляна, стосовно морської галузі надважливим для України заходом 2018 року є проходження аудиту ІМО (Міжнародної морської організації).

Також серед пріоритетів: повноцінний запуск Морської адміністрації, підготовка до корпоратизації АМПУ, ремонт причальної інфраструктури та подальша реалізація інвестиційних проектів в Одесі, Южному, Миколаєві та Маріуполі.

Велику увагу у 2018 році АМПУ приділить і залученню інвестицій.

Пошта

"Маємо обробляти кожну 5 посилку в Україні", з таких слів почав свій виступ керівник Укрпошти Ігор Смілянський.

Ціль є дуже амбітною, оскільки раніше Укрпошта не обробляла й кожне 10 відправлення посилочної продукції.

"Для цього ми будемо просувати послуги з міжнародної доставки та доставки всередині країни, працюватимемо над підвищенням операційної ефективності та темпами оброблення посилок", розповідає Смілянський.

Також в планах діджиталізація відділень і послуг, розвиток мережі та інфраструктури, запуск послуги кур’єрської доставки.

Кожен населений пункт, в якому проживає понад 2 тисячі мешканців, має отримати комп'ютеризоване відділення.

В цьому році у "Укрпошти" також з'явиться мобільний додаток та новий веб-сайт. Крім того, у поштових відділеннях можна буде розплачуватися карткою. У самих відділеннях повинно з'явитись 300 додаткових операційних вікон, а кількість відділень планується збільшити на 1 сотню.

В планах Укрпошти також продовжити оновлювати автопарк та відкрити нові термінали – у Львові та Полтаві.

Щодо фінансових планів Смілянський зазначив, що за результатами всіх видів бізнесу сукупні доходи Укрпошти за рік мають зрости більш ніж на третину до 7,5 млрд гривень.

Фото Укрпошта

"Це стане підґрунтям для збільшення доходів співробітників, фінансовою основою для оновлення автопарку та комп’ютерної техніки, ремонту у відділеннях та розвитку мережі", підсумував керівник Укрпошти.






УКР | РУС
Головна | Новини | Публікації | Колонки
©2006-2015 "Економічна правда"